Supplementen die u nodig heeft voor een gezond veganistisch dieet

Supplementen die je nodig hebt voor een gezonde vegan dieet iHealthy.nl

46% van de mensen wendt zich om veganistische redenen om diëten, volgens het Britse liefdadigheidsonderzoek Veganuary. Maar een van de meest voorkomende zorgen voor degenen die een veganistisch dieet volgen, is weten hoe ze voldoende voedingsstoffen kunnen krijgen die nodig zijn voor een goede gezondheid.

Sommigen beweren dat een veganistisch dieet gemakkelijk voldoet aan alle dagelijkse voedingsbehoeften en dat supplementen meer kwaad dan goed doen. Ondanks dat dergelijk advies goed bedoeld is, verhoogt het elimineren van alle dierlijke producten uit uw dieet het risico op bepaalde voedingstekorten. Suppletie is daarom vaak nodig.

Wat is een nutritioneel adequaat veganistisch dieet?

Minstens vijf per dag verschillende soorten groenten en fruit eten. 15-20 verschillende soorten per week zijn optimaal, en vers, ingeblikt, bevroren en gedroogd tellen allemaal mee.
Kiezen voor vezelrijke zetmeelrijke voedingsmiddelen zoals haver, volkoren pasta, bruine rijst en aardappelen met de schil op de meeste maaltijden.
Inclusief eiwitrijke opties zoals linzen, bonen, peulvruchten, tofu, alternatieven voor verrijkte melk en noten bij de meeste maaltijden.
Dagelijks een verscheidenheid aan noten en zaden.
Dagelijks kiezen van calciumrijk voedsel, zoals verrijkte plantenmelk of calcium set tofu, is belangrijk om de calciumbehoefte voor een goede gezondheid te handhaven. boerenkool, pak choi, okra, lentegroenen, gedroogde vijgen, chiazaad en amandelen zijn ook goede bronnen.

Welke supplementen moeten mogelijk worden overwogen?

Omega 3
Vitamine B12
Vitamine D
Jodium
Selenium

Kortom, aan uw voedingsbehoeften voor een goede gezondheid kan worden voldaan door een goed gepland veganistisch dieet. Met het drukke leven dat we leiden en met een hoger risico op voedingstekorten bij het volgen van een veganistisch dieet, kunnen bepaalde supplementen nodig zijn. Dat geldt met name voor vitamine B12, D en Omega 3’s, jodium en selenium. Calcium en ijzer zijn ook belangrijke overwegingen waaraan meestal alleen via voedselbronnen kan worden voldaan. Als u een veganistisch dieet volgt dat niet in staat is om alleen via voedsel aan hun voedingsbehoeften te voldoen, moet u overwegen om supplementen te nemen. Het is het beste om met uw zorgverlener te praten voordat u dit doet.

Deze site maakt gebruik van cookies om u een betere browse-ervaring te bieden. Door deze website te bezoeken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.